Stiinta nu trebuie sa fie neaparat serioasa, rigida, morocanoasa. De ce, in numele unei triste stiinte, istoricii artei vor ca nimeni sa nu rada, de pilda, in fata picturii? Ce Dumnezeu cauta un ditamai melcul in prim-planul unei respectabile Bune Vestiri? De ce Bruegel i-a aplicat regelui negru Gaspar un tratament atat de aparte in Adoratia Magilor? De ce parul Mariei Magdalena este atat de lung in picturi? Venus din Urbino este in tablou sau in alta parte? Cum se face ca Foucault a produs un anacronism atat de evident in analiza consacrata Meninelor?Structurat in sase scurte fictiuni narative, tot atatea anchete asupra evidentelor vizibilului, inclasabilul volumNu vedeti nimicne ofera viziunea pasionala si pasionanta a unuia dintre cei mai straluciti specialisti in arta Renasterii si a Barocului.Anchetand cu umor si subtilitate tablouri celebre ale lui Velazquez, Titian, Bruegel sau Tintoretto, Daniel Arasse ne invata intr-o declaratie de iubire facuta picturii sa privim ceea ce vedem.Cu 24 de reproduceri colorDaniel Arasse (1944-2003), reputat istoric si teoretician al artei, a fost director de studii in stiinte sociale la Ecole des hautes tudes en sciences sociales (EHESS) si a predat istoria artei la Sorbona. Este autorul unor lucrari care au revolutionat modul de receptare al operelor de arta:La Guillotine et l'Imaginaire de la terreur(1978),Le Dtail. Pour une histoire rapproche de la peinture(1992),L'Ambition de Vermeer(1993),Le Sujet dans le tableau(1997),L'Annonciation italienne(1999),Histoires de peintures(2004).