Ediţie ingrijita, cronologie si note de Marina VazacaCarnetele lui Albert Camus, cu notaţii si insemnari aparent dezordonate, dar facute cu consecvenţa incepand de la 22 de ani si pana aproape de sfarsitul vieţii, ofera o imagine cat se poate de vie, in niciun fel trucata, a evoluţiei sale sufletesti si intelectuale, a demersului sau creator si, in acelasi timp, o cheie a secretului tariei sale de caracter, in ciuda fragilitaţii fizice. Din perspectiva timpului, aceste notaţii se dovedesc a fi tot atatea jaloane asternute pe drumul pe care s-a inscris Albert Camus atunci cand, "exilat din frumuseţea fireasca" de o istorie vrajmasa, a inţeles ca poetul trebuie sa devina in primul rand poet in acţiune. Si, judecand dupa ceea ce considera el demn de reţinut in scris, se pare ca misiunea i-a devenit mai lesne de indeplinit, pentru ca lui nimic din ceea ce este omenesc nu-i era strain. (Marina Vazaca)"Sa sporesti fericirea unei vieţi de om inseamna sa extinzi tragicul marturiei lui. Opera de arta (daca este o marturie) cu‑adevarat tragica trebuie sa fie cea a unui om fericit. Pentru ca acea opera de arta va fi in intregime izvorata din moarte." (Albert Camus)"Problema este sa dobandesti maiestria de a trai (de a fi trait, mai degraba) care sa depaseasca maiestria de a scrie. Iar la sfarsit, marele artist este mai inainte de orice un mare traitor (inţelegandu‑se ca a trai, aici, inseamna si a gandi despre viaţa – inseamna chiar acest raport subtil dintre experienţa si constientizarea ei)." (Albert Camus)
Carnetele lui Albert Camus, cu notaţii si insemnari aparent dezordonate, dar facute cu consecvenţa incepand de la 22 de ani si pana aproape de sfarsitul vieţii, ofera o imagine cat se poate de vie, in niciun fel trucata, a evoluţiei sale sufletesti si intelectuale, a demersului sau creator si, in acelasi timp, o cheie a secretului tariei sale de caracter, in ciuda fragilitaţii fizice. Din perspectiva timpului, aceste notaţii se dovedesc a fi tot atatea jaloane asternute pe drumul pe care s-a inscris Albert Camus atunci cand, "exilat din frumuseţea fireasca" de o istorie vrajmasa, a inţeles ca poetul trebuie sa devina in primul rand poet in acţiune. Si, judecand dupa ceea ce considera el demn de reţinut in scris, se pare ca misiunea i-a devenit mai lesne de indeplinit, pentru ca lui nimic din ceea ce este omenesc nu-i era strain. (Marina Vazaca)"Sa sporesti fericirea unei vieţi de om inseamna sa extinzi tragicul marturiei lui. Opera de arta (daca este o marturie) cu‑adevarat tragica trebuie sa fie cea a unui om fericit. Pentru ca acea opera de arta va fi in intregime izvorata din moarte." (Albert Camus)"Problema este sa dobandesti maiestria de a trai (de a fi trait, mai degraba) care sa depaseasca maiestria de a scrie. Iar la sfarsit, marele artist este mai inainte de orice un mare traitor (inţelegandu‑se ca a trai, aici, inseamna si a gandi despre viaţa – inseamna chiar acest raport subtil dintre experienţa si constientizarea ei)." (Albert Camus)
Carnetele lui Albert Camus, cu notaţii si insemnari aparent dezordonate, dar facute cu consecvenţa incepand de la 22 de ani si pana aproape de sfarsitul vieţii, ofera o imagine cat se poate de vie, in niciun fel trucata, a evoluţiei sale sufletesti si intelectuale, a demersului sau creator si, in acelasi timp, o cheie a secretului tariei sale de caracter, in ciuda fragilitaţii fizice. Din perspectiva timpului, aceste notaţii se dovedesc a fi tot atatea jaloane asternute pe drumul pe care s-a inscris Albert Camus atunci cand, "exilat din frumuseţea fireasca" de o istorie vrajmasa, a inţeles ca poetul trebuie sa devina in primul rand poet in acţiune. Si, judecand dupa ceea ce considera el demn de reţinut in scris, se pare ca misiunea i-a devenit mai lesne de indeplinit, pentru ca lui nimic din ceea ce este omenesc nu-i era strain. (Marina Vazaca)"Sa sporesti fericirea unei vieţi de om inseamna sa extinzi tragicul marturiei lui. Opera de arta (daca este o marturie) cu‑adevarat tragica trebuie sa fie cea a unui om fericit. Pentru ca acea opera de arta va fi in intregime izvorata din moarte." (Albert Camus)"Problema este sa dobandesti maiestria de a trai (de a fi trait, mai degraba) care sa depaseasca maiestria de a scrie. Iar la sfarsit, marele artist este mai inainte de orice un mare traitor (inţelegandu‑se ca a trai, aici, inseamna si a gandi despre viaţa – inseamna chiar acest raport subtil dintre experienţa si constientizarea ei)." (Albert Camus)
"Sa sporesti fericirea unei vieţi de om inseamna sa extinzi tragicul marturiei lui. Opera de arta (daca este o marturie) cu‑adevarat tragica trebuie sa fie cea a unui om fericit. Pentru ca acea opera de arta va fi in intregime izvorata din moarte." (Albert Camus)"Problema este sa dobandesti maiestria de a trai (de a fi trait, mai degraba) care sa depaseasca maiestria de a scrie. Iar la sfarsit, marele artist este mai inainte de orice un mare traitor (inţelegandu‑se ca a trai, aici, inseamna si a gandi despre viaţa – inseamna chiar acest raport subtil dintre experienţa si constientizarea ei)." (Albert Camus)
"Sa sporesti fericirea unei vieţi de om inseamna sa extinzi tragicul marturiei lui. Opera de arta (daca este o marturie) cu‑adevarat tragica trebuie sa fie cea a unui om fericit. Pentru ca acea opera de arta va fi in intregime izvorata din moarte." (Albert Camus)"Problema este sa dobandesti maiestria de a trai (de a fi trait, mai degraba) care sa depaseasca maiestria de a scrie. Iar la sfarsit, marele artist este mai inainte de orice un mare traitor (inţelegandu‑se ca a trai, aici, inseamna si a gandi despre viaţa – inseamna chiar acest raport subtil dintre experienţa si constientizarea ei)." (Albert Camus)
"Problema este sa dobandesti maiestria de a trai (de a fi trait, mai degraba) care sa depaseasca maiestria de a scrie. Iar la sfarsit, marele artist este mai inainte de orice un mare traitor (inţelegandu‑se ca a trai, aici, inseamna si a gandi despre viaţa – inseamna chiar acest raport subtil dintre experienţa si constientizarea ei)." (Albert Camus)
"Problema este sa dobandesti maiestria de a trai (de a fi trait, mai degraba) care sa depaseasca maiestria de a scrie. Iar la sfarsit, marele artist este mai inainte de orice un mare traitor (inţelegandu‑se ca a trai, aici, inseamna si a gandi despre viaţa – inseamna chiar acest raport subtil dintre experienţa si constientizarea ei)." (Albert Camus)
Ediţie ingrijita, cronologie si note de Marina Vazaca
Carnetele lui Albert Camus, cu notaţii si insemnari aparent dezordonate, dar facute cu consecvenţa incepand de la 22 de ani si pana aproape de sfarsitul vieţii, ofera o imagine cat se poate de vie, in niciun fel trucata, a evoluţiei sale sufletesti si intelectuale, a demersului sau creator si, in acelasi timp, o cheie a secretului tariei sale de caracter, in ciuda fragilitaţii fizice. Din perspectiva timpului, aceste notaţii se dovedesc a fi tot atatea jaloane asternute pe drumul pe care s-a inscris Albert Camus atunci cand, "exilat din frumuseţea fireasca" de o istorie vrajmasa, a inţeles ca poetul trebuie sa devina in primul rand poet in acţiune. Si, judecand dupa ceea ce considera el demn de reţinut in scris, se pare ca misiunea i-a devenit mai lesne de indeplinit, pentru ca lui nimic din ceea ce este omenesc nu-i era strain. (Marina Vazaca)
"Sa sporesti fericirea unei vieţi de om inseamna sa extinzi tragicul marturiei lui. Opera de arta (daca este o marturie) cu‑adevarat tragica trebuie sa fie cea a unui om fericit. Pentru ca acea opera de arta va fi in intregime izvorata din moarte." (Albert Camus)
"Problema este sa dobandesti maiestria de a trai (de a fi trait, mai degraba) care sa depaseasca maiestria de a scrie. Iar la sfarsit, marele artist este mai inainte de orice un mare traitor (inţelegandu‑se ca a trai, aici, inseamna si a gandi despre viaţa – inseamna chiar acest raport subtil dintre experienţa si constientizarea ei)." (Albert Camus)