"Viata e dureroasa, insa pana si pasajele pline de suferinta din romanul domnului Florescu sunt pline de caldura si umor... Romania lui Florescu este un loc plin de vraja, unde se gasesc atat problemele civilizatiei, cat si oameni primitori si povesti.C.D. Florescu penduleaza intre Est si Vest, dar inima lui bate, cel putin in aceasta fictiune, pentru Est. Limbajul sau creeaza o atmosfera foarte densa atunci cand e vorba despre tarani si legendele si superstitiile lor.Cand Florescu descrie personajele sale ciudate, limbajul sau se incarca cu poezie, asa incat se creeaza o umanitate tandra, dar si ambivalenta." — Darmstädter Echo
C.D. Florescu penduleaza intre Est si Vest, dar inima lui bate, cel putin in aceasta fictiune, pentru Est. Limbajul sau creeaza o atmosfera foarte densa atunci cand e vorba despre tarani si legendele si superstitiile lor.Cand Florescu descrie personajele sale ciudate, limbajul sau se incarca cu poezie, asa incat se creeaza o umanitate tandra, dar si ambivalenta." — Darmstädter Echo
C.D. Florescu penduleaza intre Est si Vest, dar inima lui bate, cel putin in aceasta fictiune, pentru Est. Limbajul sau creeaza o atmosfera foarte densa atunci cand e vorba despre tarani si legendele si superstitiile lor.Cand Florescu descrie personajele sale ciudate, limbajul sau se incarca cu poezie, asa incat se creeaza o umanitate tandra, dar si ambivalenta." — Darmstädter Echo
Cand Florescu descrie personajele sale ciudate, limbajul sau se incarca cu poezie, asa incat se creeaza o umanitate tandra, dar si ambivalenta." — Darmstädter Echo
Cand Florescu descrie personajele sale ciudate, limbajul sau se incarca cu poezie, asa incat se creeaza o umanitate tandra, dar si ambivalenta." — Darmstädter Echo
"Viata e dureroasa, insa pana si pasajele pline de suferinta din romanul domnului Florescu sunt pline de caldura si umor... Romania lui Florescu este un loc plin de vraja, unde se gasesc atat problemele civilizatiei, cat si oameni primitori si povesti.
C.D. Florescu penduleaza intre Est si Vest, dar inima lui bate, cel putin in aceasta fictiune, pentru Est. Limbajul sau creeaza o atmosfera foarte densa atunci cand e vorba despre tarani si legendele si superstitiile lor.
Cand Florescu descrie personajele sale ciudate, limbajul sau se incarca cu poezie, asa incat se creeaza o umanitate tandra, dar si ambivalenta." — Darmstädter Echo
"Cititorul se simte transportat in acea vale de la capatul lumii unde guverneaza cartile si povestile si unde diavolul nu te lasa sa mori daca nu ai pacatuit destul." — Die Presse
"O placere de a povesti vitala caracterizeaza romanul lui C.D. Florescu. El convinge cel putin la fel de mult ca primele sale doua carti, sau chiar le depaseste prin puterea imaginatiei, originalitatea limbajului si calitatea compozitiei." — Der Bund
"In cel de-al treilea roman al sau, elvetianul de origine romana, cu puterea sa narativa redutabila, abordeaza inca o data conflictul interior al exilului in povesti grandioase." — Bücherpick
"Merita sa faci cunostinta cu Maseurul orb nu numai datorita descrierii cinstite a trairilor protagonistilor sai de la marginea societatii. Autorul patrunde in miezul lucrurilor cu limbajul sau direct si incisiv…" — Der Standard
"In Maseurul orb, Catalin Dorian Florescu a reusit sa creeze un portret plin de iubire, desi sarcastic al noii Romanii vechi – un roman pictat in culori luxuriante despre pofta, dorul si disperarea unor oameni pentru care viata de zi cu zi pare fragila si puterea povestirii, invincibila." — Deutschlandradio
• Premiul Chamisso pentru debut – 2002
• Premiul pentru Literatura Anna Seghers – 2002
• Schweizer Buchpreis – Cartea anului in Elvetia, pentru romanul Jacob beschließt zu lieben (Jacob se hotaraste sa iubeasca), acordat de Uniunea Editorilor si Librarilor – 2011
• Premiul Joseph von Eichendorff pentru intreaga activitate literara – 2012
• Marele Premiu "George Apostu", Bacau – 2014
• Premiul "Andreas Gryphius" pentru intreaga opera – 2018
Nascut la Timisoara in 1967, CATALIN DORIAN FLORESCU traieste in Elvetia din 1982. A urmat studii de psihologie si psihopatologie la Zürich, specializandu-se in terapia umanista Gestalt. Dupa absolvire a lucrat ca psiholog intr-un centru de reabilitare pentru dependentii de droguri. Din 2001 este scriitor liber-profesionist. A publicat romanele Wunderzeit (Vremea minunilor, 2001; Humanitas, 2022), Der kurze Weg nach Hause (Scurtul drum spre casa, 2002), Der blinde Masseur (Maseurul orb, 2006), Zaira (2008), Jacob beschließt zu lieben (Jacob se hotaraste sa iubeasca, 2011; in curs de aparitie la Humanitas), Der Mann, der das Glück Bringt (Barbatul care aduce fericirea, Humanitas, 2016), Der Feuerturm (Turnul de foc, 2022) si volumul de povestiri Der Nabel der Welt (In buricul pamantului, Humanitas, 2019). Cartile sale au fost traduse in peste zece limbi.